fredag 11 juli 2008

"DJUR"

Så var det dags att starta omgång nr 2! Den här gången har OttoPippi varit snäll och valt tema, skrivit frågor och kommer efter helgen lotta vem som ska "pyssla" till vem. Temat är alltså "DJUR", helt fritt att tolka precis som man vill!

I paketet skall det ingå:
Något färdigpysslat
1 meter tyg
Pysseltillbehör
Något djuriskt
Något som smakar
Något som luktar
Personlig gåva

Denna omgång är dessa med: ESTER & KONRAD, Ett Tu Tre, GoSi, Gulligan, Hiskon, linnzan, OttoPippi, PiraPäron, Rino syr, Strömming, Babushkadockan, JNY-design, Kalunji, Lilla-Pyssling, Lillen & Jag, MalinJohanna, P.O.S.E, Pyssebus, Stora lilla J, Tisas hem, och Älsklingsbarn.

Jag skulle vilja att du som är ny medlem mejlar mig och bekräftar att du vill vara med, så att inte någon sen blir utan "hemlis"! Vore bra om du mejlade innan måndag då OttoPippi ska göra lottningen.

Deadline att skicka paketet sätter jag till sista september så har alla gott om tid trots att det är semestertider. Och som förra gången sätter jag budgeten på 300 kr (exkl. frakt). LYCKA TILL allihopa! Lägg gärna en kommentar här när du fått din "hemlis", så jag vet att ingen blir utan!

29 kommentarer:

OttoPippi sa...

Super!! Maila mig på måndag Linnzan, så vet jag exakt vilka som skall vara med i lottningen!
Kram!

snork sa...

Åh längtar tills nästa omgång då jag också får vara med!!!!
*avisss*

Kalunji040 sa...

Ja, jag ska vara med på denna omgång syheml och har redan börjat funderat ut ngt men det ska bli spännande att se vem jag får skapa till även om nerverna pirrar. hmmm....

HugOlle sa...

Här finns en till som gärna skulle vilja vara med om det går... :-o

HugOlle sa...

Hoppas hoppas blink blink flört flört osv... .-D

linnzan sa...

Kul att det fortfarande finns fler som vill vara med! Men det är ju en ut en in nu som gäller, det blir lite svårt annars att hålla reda på alla som är med! Men mejla mig hugolle, med namn och adress så sätter jag upp dig på kölistan.

linnzan sa...

Nu har jag fått min hemlis, hi, hi! Dags att börja gnugga hjärncellerna och komma på ngt bra!

Kalunji040 sa...

Åh, det dimpade ner ett mail igår med min syhemlis. hihi, hur roligt som helst. Hjärnan går på högvarv. spännande, spännande...

Strömming sa...

Jupp det är jättekul att ha fått en ny hemlis-vän att knåpa åt! Kul tema också :D finns mååånga saker att göra och även mitt huvud går på högvarv.

Jag skulle vilja ha en till fråga besvarad - storlek på huvudbonad!!!! tihi!! Till både mammor, pappor, barn och andra hos den man ska göra hemlis åt! Så om nån läser det här och tänker, att ja det har jag inte skrivit storlek på mitt huvud och jag kan tänka mig att en huvudbonad vore topp till hösten, kan skriva det bland sina storlekar på bloggsvaren. :D Jag har nog inte skrivit det heller men jag ska genast genast göra det!

rino sa...

jag har inte fått nån ny hemlis!!??

Pysse sa...

Till den som fått älsklingsfrö..
här är den länken
http://mari78.blogg.se/aelsklingsbarn/
Jag provade att gå via bloggsidan men var tvungen att kopiera in denna för att nå den.
Tänkte det kunde vara till en hjälp..

linnzan sa...

Rino: Jag mejlade precis OttoPippi och bad henne kolla upp med sin make vem du har son hemlis!

OttoPippi sa...

Jag har fått min hemlis, Rino skall också ha fått sin.... Min sambo skall ha mailat ut till Rino i måndags kväll men gör ett nytt försök idag! Som tur var har han kvar vem som fick vem!

linnzan sa...

Ja, du kan väl be han spara vem som har vem, så blir det lätt att lägga ut på bloggen sedan när omgången är klar!

rino sa...

nu har jag fått mitt namn:-) spännande...

OttoPippi sa...

Jätebra Rino!!! Då vet vi det! Det var tydligen problemmmed din mail från min. Den bara studsade, men då vi mailen från din blogg istället!

Linnzan: Jag har nu bett min sambo att spara den hemliga svarslistan :-) :-) Han har lovat at göra det på ett ställe långt bort ifrån mina tassar :-)

Alla andra: Ni kan inte maila tillbaka till min mailadress om frågor rörande Give and Get - det är Linnzan som har hand om den. Och definitivt inte om vilka era hemliskompisar är!! Inte till någon av oss. Jag fick ett misstänkt svar som min sambo fick läsa först och det visade sig vara tur. Tänk på att både jag och Linnzan också är med i utlottningen, vi får inte heller ha reda på något i förväg!!

Kram till alla!

Anonym sa...

Min hemlis har inte svarat på frågorna ännu.. Är otålig.. Kanske är hon på semester... Vill sätta igång nu. :-)

Anonym sa...

jag har fått min hemlis nu! blogar om det senare men har nämnt den på min blog :)

Anonym sa...

Frågar lite försynt: Nån som vet vad som hänt med Lilla pyssling?

linnzan sa...

Lilla pyssling har inte hörts av så jag har tagit bort henne från Give and Get och OttoPippi ska ha mejlat dig en ny hemlig vän!?

Anonym sa...

Linnzan: Inte min hemlis, bara nyfiken av mig!

linnzan sa...

Så bra! Nu hoppas jag att alla har sin hemlis och att ingen kommer bli utan paket. Men så blir det när hon anmälde sig och sedan inte hörs av.

Pysse sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sarah sa...

har det inte dykt upp några fler paket? det är så lungt här

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ sa...

Snart brakar det väl lös med alla som är i sista minuten ,hi,hi...;-) /Karolina

Kalunji040 sa...

Haha, fortfarande ingen som skickat iväg ngt? Vi är helt fantastiska. Jag ska göra klart det sista på min GaG idag och skicka iväg det imorn som är väl sista dagen? Spännande det blir i veckan.

Anonym sa...

Hehe...
Spännande.. Jag har skickat mitt paket för läääänge sedan. Men det har inte blivit bloggat om än bara. :-) Vet att den kommit fram iaf, men det blir lite mer spännande kanske när alla skickar/bloggar om det samtidigt..

Anonym sa...

Väntar fortfarande på att min hemlis ska blogga om sitt paket...

Anonym sa...

jo, jag väntar också fortfarande på att min hemlis ska blogga om sitt paket! Men snart måste det hela väl "avslöjas"!?