tisdag 6 maj 2008

Hemlis

Då ska alla ha blivit tilldelade en "hemlis"! Så då drar det igång.
Tänkte att det vore bra att inte avslöja sig med namnband på det man skickar. Istället kan man lägga i ett kuvert som får öppnas först när man har gissat vem som skickat paketet. Där kan man lägga i namnband som kan sys på efteråt! Och försök att inte tjuvkika på poststämpeln på paketet!
Alla som har fått sin "hemlis" kan lägga in en kommentar till detta inlägg, så att jag vet att alla verkligen har fått någon!

LYCKA TILL!
(deadline att skicka paketet är 31 juni)

23 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har fått en hemlis och har börjat spåna idéer, konstigt nog har maken inte såå många kommentarer att komma med?!

OttoPippi sa...

Jag har också fått en hemlis!! Hi, hi, hi...

Undrade också lite över det där med poststämplen.... Eftersom alla har fått allas adresser... Vi får verkligen LOVA att inte titta på de närmaste två månadernas pakets poststämplar hemma !! LOVA!!

Strömming sa...

Hihi ja man kan ju tjyvkika, det hade jag inte ens tänkt på! Men det sk ajag inte göra, lovar. Det ska bli så roligt att få tänka ut en bra hemlis :)

Det där med namnbanden, man kan ju sy fast dem om man vill t.ex. ha dem i sidsömmen men täcka över med fastnålat tyg också så att den inte syns.

linnzan sa...

Det ska bli så kul! Har börjat spåna så smått på vad jag ska göra till min hemlis! Bra idé att täcka över namnbanden!

Hiskon sa...

Har också fått min hemlis och varit inne på bloggen och spanat och spånat...jättekul känns det!!!

Gulligan sa...

Jag har också fått min hemlis!!Nu gäller det att tänka ut nåt bra..Kul!!!

rino sa...

visst bör man undvika stämpeln, men man kan ju också snabbt skriva av "sin" adress o inte kika mer på adresslistan;-)
Blir så roligt att se vad alla hittar på!!!

Strömming sa...

Igår var jag och köpte tyg till en del av hemlisen :) det ska bli såå roligt att få sätta igång!

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ sa...

Har fått min hemlis...kul! Jag vill vara med i fortsättningen, visst är jag det automatiskt om jag inte meddelar annat? /Karolina

linnzan sa...

Ja, det är du! Tänkte också att man får höra av sig till mig efter denna omgångs slut om man inte vill vara med på nästa. Men annars är man automatiskt med!

Anonym sa...

Måste bara dubbelkolla datumet för att skicka sitt paket. Är det den siste juni, inte nu den siste maj som gäller? Blir liite, liite stressad av att en del är så duktiga och redan har hunnit iväg och köpt tyg. Jag vet vad jag ska ha, måste bara få tid att komma iväg också, helst barnfritt eftersom det är så mycket skönare än att dra runt med tre motsträviga ungar i tygbutiker.

gosi sa...

Jag har också fått en hemlis! Det ska verkligen bli superspännande det här...får bara lite smått panik när alla redan har börjat bolla med ideér till sitt lilla hemlispaket!!! Hinner inte riktigt med nu när solen har varit så underbar...men det är ju en heeel månad kvar:)

linnzan sa...

Det är inte meningen att detta ska vara stressande. Tänk på att det är en hel månad kvar innan det ska skickas!

PiraPäron sa...

Jag har också fått en "hemlisvän" och tjuvkikat på hennes blogg. Här skall köpas tyg!

linnzan sa...

Då vet jag att alla har fått en hemlis, vad skönt att det funkade. Hoppas att allt annat oxå flyter på. Är lite nervös över det! Sy på nu, så ska det bli väldigt spännande och se vad alla hittar på!

OttoPippi sa...

Det är mer än en månad kvar!! En och en halv!!! För sista dag är ju sista juni!! Ta det lugnt! Min visst är det kul. Jag har skissat och tänkt och småbörjat...

Strömming sa...

Ja än är det ju lång tid kvar men det är så roligt att tänka och planera! Ska bli så kul så kul. Hoppas börja sy i helgen för jag har inte ett dugg inplanerat annat än att fika bullar och sy!

Strömming sa...

Nu ska jag vara petig men juni har bara 30 dagar ;)

linnzan sa...

Ja, fel av mig! Då säger vi 30 juni, för det blir ju lite svårt att skicka paket på en dag som inte finns!
Hoppas att det går bra för alla med era hemlisar!

OttoPippi sa...

Ett delikat problem presenterade Hiskon på sin blogg! Hur gör vi när paketen börjar trilla in? Går vi ut med från vem man fått sitt paket? Eller är det dumt eftersom de övriga får färre att gissa på då???

Anonym sa...

Ja, vad tycker ni egentligen om Hiskons problem och Ottopippis fråga? Det är ju framförallt tråkigt för de som kommer på slutet, så här i början gör det kanske inget. Eller så låter vi helt enkelt bli att skriva ut i våra bloggar vem som skickat till oss och så kan vi presentera det tillsammans på den här sidan efter slutdatumet, så blir det roligare för alla.
Och då får man som givare vänta med att visa upp på sin egen blogg vad det var man skickade.

OttoPippi sa...

Bra idé Ett Tu Tre! Alla kan blogga om sin givarhemlis efter datumet och så samtidigt avslöjar vi oss alla här!! Vad tycker ni andra? Borde någon (läs Linnzan :-)) maila ut detta till alla då??

linnzan sa...

Jag tycker att man kan lägga ut det man fått på sin blogg när paketet dyker upp och gissa vem det är ifrån. Men avslöjandet om man gissat rätt och vem man skickat till kan ju presenteras här på bloggen efter att alla har fått sina paket och alla har gissat! Vad tycks?